Póló, szív, csipke

Még valamikor december elején találkoztam ezzel a bejegyzéssel és nagyon megtetszett, hogy másképpen is lehet applikációt készíteni. Mire oda jutottam, hogy ki is próbáljam január vége lett és csak akkor vettem észre, hogy  bele is illik a februári “Valentinos hangulatba”- bár nem direkt akartam így 😉

Mire van szükségünk: pólóra, vagy ha magunk készítjük “frissen” akkor a hozzávaló anyagra (mint én tettem), egy kis darab jersey anyagra és egy darabka pamut anyagra. A pólóhoz szokás szerint ezt a jól bevált szabásmintát használtam.

Vágjunk ki papírból egy szív mintát (lehet ez más forma is, de ezzel relatív egyszerű dolgozni és mégis mutatós).

Helyezzük a darabka pamut anyagot (én egy vékonyabb, bélés szerű anyagot használtam) a póló elejére színt színnel szembe, majd erre tegyük rá a papír formát és varrjuk ezt körbe mindkét rétegen keresztül.

P1020903k

 

Vágjuk ki a szív formát minél közelebb a varráshoz. Ilyen lesz:

P1020907k

 

Az anyag darabkát fordítsuk a póló fonákoldalára, vasaljuk le a széleket (mindent óvatosan, hogy az anyag ne nyúljon ki és így a forma ne torzuljon el), rögzítsük

 

P1020909k

és 0,6 cm-es ráhagyással varrjuk körbe.  A felesleges anyagot vágjuk le közel a széléhez.

P1020910k

 

Helyezzük a szív formát egy darab jersey anyagra és vágjuk ki 1 cm-es ráhagyással.

P1020905

Dolgozzuk el a széleit (cikk-cakk öltéssel/lock géppel, de ha nem akarunk bajlódni vele akár így is maradhat mivel a jersey anyag nem foszlik), majd helyezzük ezt a póló fonákoldalára az előbb  elkészített szív nyílásra. Rögzítsük- ne sajnáljuk a tűket! Fordítsuk ki a színére és varrjuk körbe.

P1020912

És készen is vagyunk!

P1020923

Mivel “romantikus” hangulatban voltam, a póló aljának szegéséhez csipkét használtam…mondanom sem kell milyen elégedett voltam magammal 🙂

P1020930

Jöhet egy pár “mozgókép” 🙂

P1020936k

P1020937k

Legközelebb farsangra készülünk 🙂

Leave a Reply

