Pihe-puha flanel (2)

A mai bejegyzés egy gyorsan varrható és hasznos kellékről szól: a nyálkendőről, ezúttal kifejezetten cumis babáknak  kitalálva, hiszen lesz hozzá egy cumitartó szalag is. A Minimi Project oldalon találtam ezt a jó kis ötletet 🙂

Maradt még a babanadrág elkészítése után egy kis darab flanel anyag ami csak a megfelelő projektre várt. És érdemes volt várni! 🙂

Ez egy dupla rétegű kendő lesz, amihez a fent említett flanel anyagot és muszlint használtam. De nagyon jó lehet még hozzá (a nagyobb nedvszívás érdekében 🙂 ) a frottír, babyplüss és hasonlók.

Szabásminta is van hozzá, mégpedig ingyen letölthető innen.

A szabásminta alapján vágjunk ki két darab kendőt.

 

P1020737

A cumitartóhoz én szalagot használtam, egyszerűbbnek találtam mint anyagból készíteni.

Mivel én nem tépőzárat, hanem patentot használtam hozzá, ezért mindkét szárnak a végeit „megerősítettem” még egy réteg muszlinnal (sajnos többször tapasztaltam, hogy ha nem így járok el előbb utóbb a patent kiszakítja az anyagot).

P1020743

A két darabot helyezzük színt színnel szembe a fonák oldalakkal kifelé és tegyük közéjük a ketté hajtott szalagot. Varrjuk körbe 7,5 mm-es varrásráhagyással úgy, hogy a felső részén hagyjunk egy rést a szabásminta jelölései szerint.

P1020744

Fordítsuk színére. A rés széleit fordítsuk befelé, varrjuk ezt le és egy lendülettel varrjuk körbe a nyálkendőt közel a széléhez.

P1020745

Rögzítsük a patentokat (az állíthatóság kedvéért két patentot használtam egyik végében) vagy varrjuk fel a tépőzárat.

Kész is, mi lehet ennél praktikusabb: cumitartó, nyálszívó, kiegészítő!

Ezt is az Angyal viszi majd Karácsonykor a nadrággal együtt 🙂

P1020747

 

Leave a Reply

