Rózsás nadrág

A múltkor mutattam egy nadrágot, amiről megígértem, hogy írni fogok röviden.

A szabásminta itt található és ugyan itt találtam a kedvenc pulcsi szabásmintáját is, amiről már két alkalommal írtam (itt és itt).

Visszatérve a nadrághoz. Sokáig hezitáltam, hogy nekilássak-e, a derék kialakítása bonyolultnak tűnt és  mivel eddig még ilyent nem csináltam nem voltam biztos benne, hogy jó lesz a végeredmény. De a leírás pontosnak, jól követhetőnek és részletesnek bizonyult.

Ami nagyon tetszett az éppen a bonyolultabb része volt: a dereka. Jól ki van találva, elől lapos, a gyerek hasa alatt helyezkedik el,

P1020704

hátul pedig magasabb (így meg akkor sem csúszik le ha guggol)

P1020703

és állítható (gombos)  gumival lehet szabályozni , hogy mennyire legyen szoros.

 

Fazonra talán egy ceruza nadrághoz hasonlít, fent kényelmesen bő (de nem az a „lógósan” bő), alul kissé szűkebb. Igazából az tetszik benne, hogy elegánsan „gyerekbarát”, ami nálam annyit tesz, hogy nem lóg rajta, de mégsem olyan szűk mint a legtöbb felnőtt fazonra készült gyerek farmer, ami mindenhol szorít ahol csak lehet.

Majdnem minden olyan anyagból varrható mely enyhén rugalmas (de ne legyen túl elasztikus, pl. jersey nem jó hozzá). Leginkább rugalmas farmerből tudom elképzelni (mint amiből én is készítettem), de rugalmas szatént is javasolnak hozzá (érdekes lehet!).

Örülök,  hogy találtam egy olyan nadrág szabásmintát amely elegáns és még is praktikus.

P1020697k

One thought on “Rózsás nadrág

  1. Pingback: Egyszerű kardigán | A cérna végén

Leave a Reply

