Egyszerű puffos szoknya

Szemezgettem már egy ideje ezzel a bejegyzéssel, de mivel nem vagyok egy szoknyás típus ezért ritkán jut eszembe kislányomra ruhát/szoknyát adni, pedig ebben a korban annyira aranyos benne. Megígértem magamnak, hogy ezentúl kislányosabb darabokat is fogok varrni neki és most, hogy beköszöntött (ismét) a meleg megragadtam az alkalmat és belevágtam az időjáráshoz alkalmas ruhadarab varrásába 🙂

Első látásra egyszerű projektnek tűnt és az is volt onnan kezdve, hogy sikerült levenni a szükséges méreteket (talán az egészben ez volt a legmacerásabb, az egy helyben állás 10 másodpercig túl nagy elvárás még  🙂 ).

Hozzávalók:

-rugalmas anyag (én egy vékony, elasztikus farmerszerű anyagot használtam)

-varrógép (lock vagy sima)

Lock géppel 0,6 cm-es varrásráhagyással dolgoztam, de tökéletesen kivitelezhető sima varrógéppel is, ebben az esetben használjunk cikk-cakk öltést.

Három darabot kell kivágni: a derékpántot, egy külső és egy belső szoknyát. Hogy könnyebb legyen, az anyagot félbe hajtottam és így mindennek csak a „felét” kellett kivágnom.

Derékpánt:

– szélesség: mérjük le a gyerek derekát és vonjunk le ebből 3,5-4 cm.

-magasság: a kívánt magasságnak a kétszeresét szabjuk ki.  Én 7 cm széleset akartam, így 14 cm lett a vége.

Külső szoknya:

-döntsük el, hogy milyen hosszúra szeretnénk a szoknyát, majd ebből vonjuk le a kész derékpánt magasságát (az én esetembe 7 cm-t) és adjunk hozzá 4 cm-t mivel a belső szoknya rövidebb lesz és kb ennyivel fogja megemelni a külső szoknyát.

Belső szoknya:

-5 cm-el legyen rövidebb mint a külső szoknya.

A belső és külső szoknya szélességéhez szorozzuk meg a derékpánt szélességét 1,5-el.

Ilyenek lettek az én darabjaim (félbe hajtott anyaggal dolgoztam!) :

P1020528n

Következik a varrás:

Varrjuk össze a szoknyák és derékpánt oldalsó részeit.

P1020530n

Fordítsuk színére a derékpántot és hajtsuk félbe hosszában. Fordítsuk színére a külső szoknyát, a belső marad a fonákján.

P1020531n

Húzzuk bele a külső szoknyát a belső szoknyába, illesszük össze az oldalsó varrás vonalakat és az alsó széleket, majd ez utóbbit varrjuk körbe.

P1020532n

Ha ezzel megvagyunk, húzzuk ki egymásból a szoknyákat és csodáljuk meg az eddig munkánkat 🙂

P1020534n

Következő lépésként a belső szoknyát húzzuk bele a külsőbe és illesszük egymáshoz a felső széleket (ez lesz a szoknya derék része). Így fog kinézni:

P1020536

Tűzzük össze és ráncoljuk be a szoknya felső szélét annyira, hogy a szélessége megegyezzen a derékpánt szélességével.

P1020540n

Tűzzük fel a derékpántot a szoknya derekára (illesszük egymáshoz az oldal varrásvonalakat)

P1020542

és varrjuk össze. Ez a része kicsit nehezebb mivel 4 réteg anyagot kell egymáshoz varrni.

P1020544

És készen is vagyunk!

P1020545

Kevésbé bonyolult megcsinálni mint leírni 🙂

Sikerült készítenem egy-két jobb képet a kis modellel, azóta leginkább nadrágra szereti felhúzni 🙂

P1020548s

P1020550s

2 thoughts on “Egyszerű puffos szoknya

Leave a Reply

