Pulcsi szezon!

Ismeritek azt az érzést amikor első látásra megtetszik valami? De nagyon! Így jártam én egy szabásmintával  nem olyan rég. Kissé melegebb pulcsit akartam varrni kislányomnak és keresgéltem valami egyszerűt (varrás szempontból), de mégis különlegeset. Kutatásom nem maradt eredménytelen (várható volt, hiszen olyan sok szebbnél szebb szabásminta van), de sokáig vacilláltam, hogy megvegyem vagy sem, kell ez vagy sem stb. Cukibbnál cukibb képeket találtam a neten róla, így végül beadtam a derekam és azt kell mondjam nem bántam meg, azóta már két pulcsit is varrtam belőle!

Erről van szó: Bimaa pulcsi

A megalkotója három variációt talált ki hozzá és ennek nagyon örülök: egy kapucnis, egy laza garbó- és egy sál-szerű  nyak kialakítással. Én az utóbbi mellett döntöttem, de valószínű a többit is ki fogom próbálni.

P1020525

Egy másik pozitívuma, hogy nem csak téli változatban lehet készíteni, hanem vékonyabb rugalmas anyagból is, tehát melegebb napokra is jó lesz.

Figyelembe kell venni viszont azt, hogy ez egy szűkebb fazon. Én egy mérettel nagyobbat varrtam a kétévesemnek mivel az volt a célom, hogy télen alá tudjam még öltöztetni . Hozzáteszem így is „testhezállóbb” lett, de ez nem baj, hiszem eleve ilyen a minta, így tetszett meg. Tavasszal is használni fogom ezt a szabásmintát vékonyabb anyaghoz, akkor valószínű a méretének megfelelőt fogok készíteni.

A leírás jól követhető, képekkel illusztrálva. Sima varrógép elég hozzá, persze lock géppel sokkal gyorsabban megyJ Egy óra alatt készen is voltam vele! A nyak része kissé trükkös volt, az elsőnél el is bénáztam egy kicsit:

P1020524

de a második már simán ment 🙂

Ilyen lett a végeredmény:

P1020523a

Tehát jöhet a pro és kontra:

Pro: nagyon gyorsan készül el, egyszerű, nem kell nagy technika hozzá, csinos, variálható, sok benne a lehetőség.

Kontra: nem tudok nagyon mit írni ide, talán annyit, hogy szűkebb fazon (de még ezt sem mondhatnám negatívumnak, hiszen előre „meg volt mondva” és végül is nem zavar).

IMAG4976_1a     a013558a589720242d80944a90cef655237f99ca99d0792835364298d562a83ba

Az anyagokról egy pár szót: Hilco szabadidő anyagot használtam az elejéhez és hátához, az ujjakhoz  és a nyakához Hilco bársonyt.  Nagyon szépek, puhák és persze bio… 😉

zavar)

Anyagok: Hilco szabadidő anyagot használtam az elejéhez és hátához, az ujjakhoz  és a nyakához Hilco bársonyt.  Nagyon szépek, puhák és persze bio… 😉

2 thoughts on “Pulcsi szezon!

  1. Pingback: Még egy pulcsi | A cérna végén

  2. Pingback: Rózsás nadrág | A cérna végén

Leave a Reply

