Mini nadrág

Végre a hétvégén több időm volt és sikerült kipróbálnom egy, már rég kinézett nadrág szabásmintát. Kerestem egy „normál” nadrágot amit vastag és vékony anyagból is el lehet készíteni, ne legyen sem túl bő, sem leggingses, ne legyen túl bonyolult, de unalmas sem. Az elejétől fogva megtetszett ez a minta és vártam az alkalmat, hogy neki láthassak.

A szabásminta jól össze van állítva és az utasítások is egyértelműek, képekkel is illusztrálva. Jól indult és szuper jól haladtam, az eredmény is szemet gyönyörködtető volt addig amíg rájöttem, hogy két jobb oldalas nadrágszárat varrtam. Persze, ezt már csak akkor vettem észre mikor mindkettő kész volt és amúgy is késésben voltam. Grrrrr!!! Na, de van ez így, szerencsére volt elég anyagom, hogy kijavítsam a hibát. Másnap el is készült (teszem hozzá általában csak 1-2 órát tudok dolgozni egy „ülésben”, akkor is több megszakítással-„anya kell…” ez meg az 🙂 ) és azt kell mondjam megérte a fáradságot, eddig ez a kedvenc nadrág minta amit próbáltam.

P1020461

Kissé több időt vett igénybe elsőre mint ahogy gondoltam volna. Mivel zsebes nadrág ezért ezzel elpepecseltem kissé, de végül is ez volt a „legérdekesebb” része és eléggé fel tudja dobni az egészet mivel  itt lehet játszani a színekkel, mintákkal.

P1020462*egy icipicit elcsúsztak a csíkok 🙂 *

A másik időigényesebb része a dereka: külön kell elkészíteni a derék részt (ez lesz egyben a gumiház) és mivel zsinór is jár hozzá még rá kell varrni két gomblyukat. Aztán ha már rákerült a derék rész a nadrágra és a gumi is benne van két sorban körbe le kell varrni az egészet és már csak a zsinórt kell behúzni.

P1020479P1020482

Fellelkesülve másnap (nagyobb odafigyeléssel) készült még egy pár, ezúttal sokkal gyorsabban, kevesebb bénázással (na jó, volt itt is egy két apróság, de legalább sikerült egyből elkészíteni egy jobb és egy balos szárat 🙂 ). A zsinóros megoldást ezúttal mellőztem, valószínű ezért is ment gyorsabban. És szerintem nem is hiányzik róla..

P1020458

A minta készítője mindenképpen rugalmas anyagot javasolt hozzá. Az elsőt kissé vastagabb szabadidő anyagból készítettem, a másodikat egy nagyon könnyű, kötött-szerű (nem tudnám megmondani a hivatalos nevét), nagyon lágy esésű ugyanakkor hűvösebb időre való anyagból. Már tervezem, hogy tavaszra/nyárra vékony jerseyból is varrok majd, főleg, hogy ennek van egy ¾-es változata is. És ami még jobb, hogy felnőtt méretben is kapható!!!!! 🙂

One thought on “Mini nadrág

  1. Pingback: Egyszerű leggings | A cérna végén

Leave a Reply

