Nyálfogó sál…szerűség

Annak idején (ami nem is olyan régen volt) el sem tudtam képzelni a kislányom mindennapi „megjelenését” nyálkendő nélkül. Igen, unalmas, de annál hasznosabb háromszög alakú rongydarab. Ott lógott a nyakában egész nap és úgy éreztem, hogy sohasem fog megszabadulni tőle 🙂 Ámde kiderült, hogy hidegebb időszakban is nagyon hasznos tudd lenni sál helyett, nem kell kötözgetni, csavargatni. Most, hogy a nyáladzás ideje lejárt kerestem olyan mintát, amely nagyobbacska gyereken is jól nézne ki anélkül, hogy „ciki” lenne. És végül találtam egy nyálfogó-sál kombináció szerűséget, ami nekem elfogadhatónak tűnt.

Amire szükségünk van:

-szabásminta innen

-két kisebb anyag darab

Érdemes valamilyen „nedvszívóbb” anyagot választani, pl. frottirt, jerseyt stb. Én mindkét réteghez jerseyt választottam, de az esetünkben már nem volt lényeges a nyálfogó szerepe. Ha szeretnénk hidegebb időben használni sál helyett akkor használjunk hozzá vastagabb anyagot.

Hajtsuk össze az anyagokat és a szabásminták szélét helyezzük a hajtásra, majd vágjuk ki a két darabot. Ne lepődjünk meg, az eleje nagyobb lesz mint a hátoldala, ennek így kell lennie.

P1020431P1020434

Következik az unalmas rész: színt színnel szembe fordítva, a fonák oldallal kifele rögzítsük a széleket egymáshoz. Ne spóroljunk  a tűkkel, így lesz jó a végeredmény.

P1020435

Ha ezen túl vagyunk varrjuk körbe 6 mm-es ráhagyással és a végén hagyunk egy 2-3 cm-es nyílást.

P1020437P1020438

Ezen keresztül fordítsuk ki a sálat a színoldalára, majd varrjuk össze a rést. Ha igazán szép eredményt szeretnénk és van hozzá türelem (nekem nem volt 🙂 ) körbe lehet varrni közel a széléhez.

Patenttal lehet rögzíteni és íme a kissé kendős kinézetű nyálkendő 🙂

P1020439

A végén rájöttem, hogy elég unalmas lett, ezért legközelebb feldobom valamilyen vidám, színes virágos mintával. Az igazán jól nézne ki, nem? Próbáljátok ki és várom a visszajelzéseket 🙂

Leave a Reply

