Őszi projekt

Ahogy már megszoktuk az ősz trükkös tud lenni és eldönteni, hogy a gyerek most épp fázik, vagy melege van, vagy mindkettő… nem egyszerű 🙂 Mi is lehet ilyenkor praktikusabb, mint egy KARDIGÁN! Igen, imádom, mindig kéznél van és könnyű le- felvenni, ezen kívül mind ismerjük a fejen keresztül húzogatás hátrányait.

Nem gondoltam eddig kardigánt varrni, mindig bonyolultnak tartottam, de nemrég találtam egy szuper kis leírást erről egy szuper kis blogon (Craftiness is not optional) így hát nekiláttam. A végeredménnyel is meg vagyok elégedve (ez lévén az első próbálkozásom), de tény, hogy gyakorolnom kell még (amit egyáltalán nem bánok 🙂 ).

Mi kell hozzá:

– rugalmas anyag (én jersey-t használtam),

-egy hosszú ujjú  póló szabásminta ( én ezt használtam:  Leo póló , de aki ügyesebb mintát vehet egy meglévő pólóról-nekem ez nem jött be, mindig sikerül elméretezni),

– cérna,

-varrógép,

-gombok/patentok,

-egy kis idő 🙂

És jöhetnek a képek (nem saját képek, a fent említett blogról valók):

_Z7A3098

Kiszabjuk a póló hátát, az ujjakat és a lényeg most jön: az elejét kiszabás után „ketté vágjuk” és mélyítjük a nyakrészt amennyire csak szeretnénk. Két hosszú csíkot vágunk az anyagból- az egyiket 6-7 cm szélesre, ez lesz a kardigán alja, a másikat 5 cm szélesre, ez fut majd körbe az elején és a nyak részen.

_Z7A3099 _Z7A3101

Varrjuk össze a vállánál az elejét és a hátát (színt színnel szembe).  Varrjuk le az ujjak felhajtását (az ikertűről a későbbiekben lesz még szó) , majd illesszük be és varrjuk őket fel.  Varrjuk össze a póló mindkét oldalát haladva tovább az ujjak oldalain végig.

_Z7A3170 _Z7A3171

A szélesebb csíkot hajtsuk ketté és vasaljuk le (a fonákoldalával belül), majd  az anyag színén dolgozva  varrjuk hozzá a póló aljához. Ezt a lépést ki is lehet hagyni, ebben az esetben csak simán felvarrjuk az alját.

_Z7A3174 _Z7A3176 _Z7A3177 _Z7A3178 _Z7A3181

A másik csíkkal is ugyan így járunk el, csak ezúttal, a képen látható módon az elejét a fonákján összevarrjuk, majd kifordítjuk és így szépen el lesz dolgozva a vége. Rögzítsük fel végig a kardigán elejére  és varrjuk körbe (mindvégig az anyag színén dolgozva).  A szegély csík végét ugyan úgy dolgozzuk el mint az elejét.

És kész!!! Persze fel lehet dobni még zsebekkel , gombokkal vagy patentokkal (az utóbbi a kényelmesebb verzió-én gombokat varrtam rá és egy örökkévalóságig tartott 🙂 ), de akár egy sima övvel is meg lehet kötni a vagányok kedvéért 🙂

Próbáljátok ki, bonyolultabb leírni mint megcsinálni 🙂

Nemsokára jövök saját képpel is!

Forrás: Craftiness is not optional

Leave a Reply

